Games in de klas

Affiche

Wil je graag games gebruiken in de klas? Maar weet je niet goed waar te beginnen?

Voor leerkrachten lager en secundair onderwijs.

Affiche Ik wil mijn leerlingen iets bijleren via een game

Dankzij dit stappenplan kan je in een aantal stappen nadenken over hoe jij als leerkracht games kan gebruiken in de klas.

Wat komt aan bod

extra info ... over welke games gaat het, over welke vragen moet je nadenken ...

Zo gebruik je het

  • Doorloop het stappenplan om stil te staan bij hoe jij als leerkracht games zou kunnen gebruiken in de klas.
  • Op het einde kom je uit bij een lesfiche uit Game.Learn.Grow.

Ken je Game.Learn.Grow al?

Game.Learn.Grow is een toolbox voor leerkrachten met een handleiding en lesfiches die helpen om games in een les te integreren.

Dit heb je nodig

Download de affiche of bestel gratis via de webshop.

Een initiatief van: Mediawijs , Arteveldehogeschool , Departement Onderwijs & Vorming

Licentie: Naamsvermelding, NietCommercieel, GelijkDelen

Bekijk ook

Meer tools
  • Game(L)over Website

    Game(L)over

    Game(L)over is een online vroeginterventietool voor jongeren die riskant tot beginnend problematisch gamegedrag vertonen en voor hun ouders. Jongeren staan stil bij de plaats die gamen inneemt in hun leven, hun ouders krijgen tips om met hun kind het gesprek aan te gaan over gamen.

  • Game.Learn.Grow Publicatie

    Game.Learn.Grow

    Het gebruik van digitale games in de klas vergroot de motivatie, betrokkenheid en productiviteit van je leerlingen. Game.Learn.Grow is een handleiding over hoe je als leerkracht games kan integreren in je les.

  • Vlucht naar Avatar Educatief pakket

    Vlucht naar Avatar

    Vlucht naar Avatar is een educatief pakket van VAD (Vlaams expertisecentrum Alcohol en andere Drugs) en wil de kennis, het inzicht en de vaardigheden van leerlingen van de derde graad lager onderwijs versterken, zodat ze op een verantwoordelijke manier leren omgaan met gamen.