Ontdek de resultaten
Mediawijs maakte van de meest recente edities een samenvatting van de resultaten. Ook zochten we telkens uit wat de Digimeter ons leerde over mediawijsheid.
Elk jaar schetst de Digimeter de trends rond bezit en gebruik van media en technologie in Vlaanderen. Wat hebben we, wat doen we ermee en wat voelen we daarbij? Het onderzoek maakt duidelijk wat de attitudes van de bevolking zijn tegenover (nieuwe) technologie.
Een onderzoek van de onderzoeksgroep imec-MICT-UGent.
Wil je als techbedrijf innovatieve digitale oplossingen op de markt brengen, dan is het nuttig om te weten in welke mate je doelpubliek daarvoor openstaat. Daarom geeft de Digimeter sinds 2009 elk jaar de meest actuele stand van zaken rond media- en technologiegebruik in Vlaanderen weer. Zo helpt de Digimeter bedrijven bij het bepalen of aanpassen van hun business-strategie.
Hoewel de Digimeter in de eerste plaats een nuttig naslagwerk is voor techbedrijven, kunnen de onderzoeksresultaten voor iedereen interessant zijn.
De Digimeter polst naar de adoptie, het gebruik en het gevoel dat digitale media en technologieën ons geven.
Centrale vragen zijn:
De resultaten en bevindingen van de Digimeter zijn gebaseerd op een bevraging. Aan het onderzoek van 2020 namen 2981 Vlamingen deel van minstens 16 jaar oud.
Mediawijs maakte van de meest recente edities een samenvatting van de resultaten. Ook zochten we telkens uit wat de Digimeter ons leerde over mediawijsheid.
Heb je vragen over de Digimeter? Neem dan rechtstreeks contact op met imec.
Op de website van imec vind je alle onderzoeksrapporten terug sinds 2014.