Digistarters bereiken

Publicatie

Samen bereiken we al veel digistarters, maar het blijft een uitdaging om voor iedereen een aanbod te voorzien. Dat je een deel van je doelgroep niet bereikt, betekent niet dat deze mensen geen nood hebben aan ondersteuning. Deze inspiratiegids biedt tips om na te gaan hoe je een ruimere doelgroep kan bereiken, maar ook hoe je kan inzetten op het bereiken van een specifieke doelgroep.

Voor iedereen die een aanbod voor digistarters wil uitwerken of uitbreiden.

Deze inspiratiegids biedt tips om na te gaan hoe je een ruimere doelgroep kan bereiken, maar ook hoe je kan inzetten op het bereiken van een specifieke doelgroep. Ontdek tips, handvatten en inspiratiefiches met goede praktijken.

Wat komt er aan bod?

In het eerste deel van deze inspiratiegids geven we je tips en handvatten om aan de slag te gaan.  We geven vier stappen mee om (meer) digistarters te bereiken:

  • Stap 1: breng de noden in kaart
  • Stap 2: zorg voor een divers aanbod op diverse locaties
  • Stap 3: maak een communicatieplan
  • Stap 4: evalueer regelmatig en stuur bij waar nodig

In het tweede deel vind je veertien inspiratiefiches met goede praktijken. Doorheen de brochure verwijzen we bij elk onderdeel naar de relevante fiches, waaronder

  • Digistarters aanspreken in de openbare ruimte
  • Activiteiten organiseren samen met buurtpartners
  • Ambassadeurs inschakelen
  • Je aanbod bekend maken en een netwerk van toeleiders opbouwen

Dit heb je nodig

Download de brochure hieronder.

Deze brochure kwam tot stand in samenwerking met VVSG, District09 en SAAMO en dankzij de steun van Vlaanderen.