Tools

Zoekresultaten

1 - 10 van 24
Tool
Gamen behoort tot de leefwereld van kinderen en jongeren. Toch hebben ouders hierover soms vragen of bezorgdheden: is er zoiets als teveel gamen? Heeft gamen ook nadelige effecten ? Welke games zijn gepast voor mijn...
Tool
Hallo, ik ben CASPAR! Het mediawijze kaartspel waar ik een hoofdrol in speel, test of jongeren wel zo mediawijs zijn als ze zelf denken. Hoe werkt het spel? Elke kaart heeft een QR-code die je inscant met je smartphone...
Tool
Op Code Teacher kan je video's bekijken over technologie en programmeren. Op zijn YouTube-kanaal legt de Code Teacher stap voor stap (in het Nederlands) uit hoe je games, robots en nog veel meer kan maken. Je leert hoe...
Tool
november 2016
Een methodiek voor een diverse groep Code Your Future is een project waarbij kinderen en jongeren met allerlei maatschappelijke achtergronden leren programmeren. Kunnen programmeren is belangrijk: wie codetaal beheerst...
Tool
CoderDojo is een internationale beweging die gratis bijeenkomsten organiseert voor jongeren van 7 tot 18 jaar om in clubverband te leren programmeren. Zo'n bijeenkomst noemt mebn een Dojo. Deze worden door vrijwilligers...
Tool
In deze module maken de leerlingen kennis met de invloed van nieuwe reclamevormen via de sociale media zoals voor de gebruikers van Facebook of Instagram. Ze leren Social Ads kennen, de hoofdrol van de gebruikers van...
Tool
november 2016
Tips en achtergrond De Codertoolkit is een website vol praktische tips en tricks voor wie graag met kinderen of jongeren wil programmeren of coderen. Aan de hand van een reeks filmpjes vind je achtergrondinformatie over...
Tool
september 2014
In september 2014 werd de ontwikkeling gestart van een game-platform om de reclamewijsheid van jongeren te verhogen. Ook jongeren zelf en enkele stakeholders uit de pedagogische, academische en reclamewereld namen deel...
Tool
september 2016
Gamen: vooral een leuk tijdverdrijf of kunnen ze kinderen en jongeren motiveren om te leren? Maar waarop met je letten als je met games in de klas aan de slag wil gaan? Om dit en andere vragen van leerkrachten te...
Tool
Google Cardboard VR is één van de leukste en budgetvriendelijkste manieren om ‘VR’ of virtuele realiteit te beleven. VR of ‘virtuele realiteit’ maakt het mogelijk een 3D-omgeving te simuleren. Dit kan je als toeschouwer een sterk gevoel van immersie en beleving geven. Met het Google Cardboard VR educatief pakket wil de bibliotheek van Kortrijk het educatief gebruik van VR in het onderwijs ondersteunen en stimuleren. Het educatief pakket bevat alles wat je nodig hebt om aan de slag te gaan met VR in de klas. Dit pakket kan door leerkrachten en begeleiders gratis ontleend worden.

Pagina's