Onderzoeksproject
1 april 2018 - 31 december 2018

RETINA

[NL] Het doel van dit onderzoeksproject is het ondersteunen van kunstmusea in het definiëren van strategieën op het vlak van beeldgeletterdheid. Het project focust daarbij op digitale strategieën om jonge tieners, die voor musea moeilijk te bereiken zijn, aan te spreken (10-14 jaar). Digitale middelen worden door deze doelgroep intens gebruikt om hun ervaringen uit te drukken en te delen. Dit project ondersteunt de cultureel-erfgoedsector om het cultureel erfgoed via deze digitale middelen dichter bij de jongeren te brengen. Dit zal gebeuren in nauw overleg met jongeren, in 5-daagse design pop-upstudio’s, en musea in binnen- en buitenland, aan de hand van workshops en een afsluitend webinar.

Partnerorganisaties: Museum M, Leuven (België), Van Abbemuseum, Eindhoven (Nederland), Ludwig Forum, Aken (Duitsland)

Projectsubsidie voor internationale cultureel-erfgoedprojecten (Vlaamse Overheid, CED2018_R01-PS027608)

Links

Werken mee aan dit initiatief