Onderzoeksproject
1 september 2015 - 31 augustus 2017

MeToDi

In het MeToDi-project (IWT-Tetra) werken IMS-CUO en ed+ict samen aan de ontwikkeling van een metodologische toolkit voor uitgevers en ontwikkelaars van digitale leermaterialen. De toolkit biedt ondersteuning in de ontwikkeling van applicaties die leerkrachten en ouders helpt in de begeleiding van leerlingen en kinderen bij het gebruik van digitale media in de klas en thuis. Het project bouwt verder op onderzoek dat IMS-CUO reeds uitvoerde rond parental mediation en digitale media & kinderen (oa RAGASI, Wanagogo, EU kids online).

Het project heeft 3 doelstellingen

  1. Ontwikkelaars van digitaal leermateriaal ondersteunen met de implementatie van het connectivistisch leermodel in digitaal lesmateriaal en nieuwe tools om hun omzet te verhogen.
  2. Validatie van de methodological toolkit in twee cases (ouders en onderwijs) om de ontwikkelde materialen af te stemmen op de afzetmarkt.
  3. Verhogen van digitale vaardigheden, minimaliseren van online risico’s en maximaliseren van online opportuniteiten bij de eindgebruikers.

Werken mee aan dit initiatief